検索
メニュー
メニュー
  • 城西国際大学
  • NEWS
  • 【更新】新型コロナウイルス「緊急事態宣言」に伴う対応について/National Declaration of State of Emergency (SOE)
【更新】新型コロナウイルス「緊急事態宣言」に伴う対応について/National Declaration of State of Emergency (SOE)
  • お知らせ

国による新型コロナウイルス「緊急事態宣言」に伴い、5月30日までの間、キャンパスへの入構を原則として禁止とさせて頂きます。

・緊急事態宣言に伴う本学東京紀尾井町キャンパス業務休止期間中の連絡先について
 現在、都の要請に基づき、本学東京紀尾井町キャンパスの業務を休止しております。
 東京紀尾井町キャンパスにご用件のある方は、以下にご連絡頂きますようお願い申しあげます。
 TEL. 0475-55-8800(城西国際大学代表)

・自宅でのオンライン授業受講環境が整わない場合には、公共交通機関を利用せずに通学可能な学生に対して東金キャンパス・安房キャンパスにおける指定教室でのWi-Fi利用を特別に認めております。
施設利用にあたっては、安全確保を最優先するため、事前の申込みをお願いしています。
詳細については以下のページでご確認ください。
 Wi-Fi環境が整わない学生への教室等の提供について

・千葉東金キャンパス水田記念図書館の利用を希望する場合には、以下のページでご確認をお願いします。
 学生支援部からのお知らせ(水田記念図書館利用案内)

・各種証明書の発行については、郵送のみの受付とさせて頂きます。

以下の事項の徹底をお願いします。学生・教職員共通です。

1.不要不急の外出を避けて健康管理に注意してください。
2.対面での人との接触を通常の8割程度減らすよう心掛けてください。
3.対面で話し合いは出来るだけ避け、できる限り、電話・メール・SNSなど、オンラインでの実施をお願いします。
  やむを得ず対面での話を行う場合には、2m以上の距離を離れ、マスク・アルコール消毒の徹底をお願いします。
4.会議・打ち合わせ等については、オンラインで実施することを原則とします。
準備が整わない場合には、会議・打ち合わせの開催を延期願います。
5.学生の課外活動及び学生の学内研究活動については授業開始日まで自粛を要請し、やむを得ず活動をしなければならない場合においては「活動計画書」の提出をして頂いておりますが、緊急事態宣言に伴い、その必要性を見直し、安全対策の徹底について再度検討して頂くようお願いします。

※現在のところ、本学では学生・教職員に感染者は確認されておりません。今後も感染対策を徹底して安心安全なキャンパスの維持にご協力頂ければ幸いです。学外での行動は、国・自治体の宣言に従って行動して頂くよう何卒よろしくお願い申しあげます。

SARS-CoV-2感染対策本部

In accordance with the national declaration of the new coronavirus related “State of Emergency”, the University has in principle decided on the prohibition of entry into the Campuses starting from Monday, April 13 to Wednesday, May 6.

Please note that:

・Contact information during the suspension of operations at the Tokyo Kioicho Campus in accordance with the declaration of “State of Emergency”
 Please note that operations of the Tokyo Kioicho Campus are currently suspended in accordance with the request of the Tokyo Metropolitan Government.
 Should you need a serve that is provided by the Tokyo Kioicho Campus, please contact us below:
 0475-55-8800 (General Affairs Division, Josai International University)

・The usage of the Mizuta Memorial Library at the Chiba Togane Campus by new students will be continued.

・For the issuance of various certificates, only postal mail requests will be accepted.

This notification applies to all students, faculty and staff members to thoroughly following the matters listed below.

1. Please take good care of your health care and try to avoid unnecessary outings.
2. Try to reduce face-to-face contact with people by about eight percent.
3. Please avoid face-to-face discussions as much as possible. If need be, conduct online communication, such as by phone, e-mail, or SNS. Should you need to converse face-to-face, please keep a social distance of more than 2 meters and thoroughly following disinfection measures by wearing a mask and use alcohol disinfectants.
4. In principle, meetings should be held online.
 If preparations are not ready, please postpone the meeting to later dates.
5. Regarding students' extracurricular activities and on-campus research activities, requests have been placed for refraining or conducting a self-imposed isolation until the start of classes. In the case of having to conduct activities unavoidably, we request that you review thoroughly the necessity and the safety measures in accordance with the declaration of an emergency.

*Currently, there are no reported cases of infection among the students, faculty and staff members of the University. We would like to extend our appreciation for your continued cooperation in maintaining a safe and secure campus now and for the future. We would like to once again ask you to kindly understand and act in accordance with the declaration of the government and the municipalities concerned.

SARS-CoV-2 Infection Control Headquarters, JIU