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石井准教授による「Marketing Strategy」の授業で東芝未来科学館(川崎市)を訪問しました | Professor Ishii and his students in Marketing Strategy class visited TOSHIBA SCIENCE MUSEUM (Kawasaki-shi).

国際アドミニストレーション研究科

2022.08.11

本記事は、石井准教授と本研究科の大学院生であるTieu T.Thanh Phuongさんが執筆しました。
This article is written by Professor Ishii and Ms. Tieu T.Thanh Phuong, a graduate student of All English Program at GSIA. 

石井准教授とMarketing Strategyクラスの学生たち

石井准教授とMarketing Strategyクラスの学生たち
Professor Ishii and his students in Market Strategy Class

「Marketing Strategy」の授業で東芝未来科学館(川崎市)を訪問。ユーザーニーズに対応した先駆的な商品開発に応用されている科学を学び、技術を体験しました。

東芝未来科学館は、「ウエルカムエリア」、様々な先進技術で人々の暮らしを変えてきた、東芝のあゆみを振り返ることができる「ヒストリーゾーン」、実験やワークショップを通じて、科学技術を楽しく学ぶことが出来る「サイエンスゾーン」、そして、夢に描いた未来を体験する「フューチャーゾーン」で構成されています。

本研究科の石井准教授とAll English Courseの学生(5人)は、それぞれのゾーンで、英語での説明を受け、展示を見るだけでなく、デモンストレーションを体験する中で、案内の方に活発に質問させていただきました。日本を代表する企業の製品開発への科学技術の応用を実際に体感することができ、素晴らしい企業訪問となりました。

本視察訪問を快く受諾してくださった東芝未来科学館と関係者の方々に深く感謝申し上げます。

東芝約150年あゆみを振り返るヒストリーゾーン

東芝約150年あゆみを振り返るヒストリーゾーン
History Zone exibits nearly 150 years history of TOSHIBA

英語で説明を受けながらデモを体験する院生たち

英語で説明を受けながらデモを体験する院生たち
Graduate students having demonstration of products in English

静電気のブース
実験の様子
実験の様子
ナノライダー

科学技術を楽しく学び、夢に描いた未来を体験するゾーンも多数展示
A variety of workshops foster visitors to learn technologies, together with many hands-on experiences and demonstrations of future technologies

Dr. Shinichi Ishii and students at the Graduate School of International Administration from the Marketing Strategy class – All English Course had a visit to Toshiba Science Museum. Dr. Ishii gave a special lecture on a field trip and students were received detail explanation in English.

TOSHIBA SCIENCE MUSEUM is consisting of ’Welcome Area’, ‘History Zone (nearly 150 years history of TOSHIBA, that made Japanese lifestyle happen with a variety of advanced technology), ‘Science Zone (We can have fun while studying science and technology through workshops and demonstrations) and Future Zone (We can have an experience of future in the dream)

By joining a tour from the History zone, Science zone, and Future zone of the museum, students in the Marketing Strategy class had an opportunity to understand the way Toshiba applies marketing strategy in business and improves the brand by designing a place to share the company's history, main products, and future technologies. We had a splendid visiting experience by realizing products development system, utilizing applied science and technology by TOSHIBA, one of the leading Japanese Company.

We expressed sincere gratitude to TOSHIBA to welcome our visit.

For more information, please visit:
https://toshiba-mirai-kagakukan.jp/en/index.htm

展示を見るだけでなく英語で活発な議論を交わし大変有意義な訪問となった

展示を見るだけでなく英語で活発な議論を交わし大変有意義な訪問となった
Many technology demonstrations and the following English discussion reinforce their understandings on the imact future technologies have for our lives.